wait please
شکیبا باشید
صفحه اصلی آرشیو اخبار و مقالات طراحی سایت نصب افزونه‌ های فایرفاکس (Add-ons)

نصب افزونه‌ های فایرفاکس (Add-ons)

نصب افزونه‌ های فایرفاکس (Add-ons)

سوالی که ممکن است برای هرکاربر فایرفاکس پیش بیاید این است که چگونه باید برنامه‌های جانبی را روی فایرفاکس نصب کنیم؟ این کار بسیار ساده است. 99% برنامه‌های جانبی فایرفاکس یا "Extensions"ها  با پسوند XPI هستند. شما با استفاده از مراحل زیر می‌توانید این برنامه‌ها را نصب نمایید

سوالی که ممکن است برای هرکاربر فایرفاکس پیش بیاید این است که چگونه باید برنامه‌های جانبی را روی فایرفاکس نصب کنیم؟ این کار بسیار ساده است. 99% برنامه‌های جانبی فایرفاکس یا "Extensions"ها  با پسوند XPI هستند. شما با استفاده از مراحل زیر می‌توانید این برنامه‌ها را نصب نمایید:

روش اول
فایرفاکس را باز کرده و از منوی File گزینه ... Open File را انتخاب نمایید.
حال در پنجره باز شده، برنامه جانبی را که دانلود کرده‌اید انتخاب کنید و روی دگمه Open کلیک نمایید. بعد از انجام این کار پنجره‌ای با عنوان Software Installation باز می‌شود.
چند لحظه صبر کنید تا دگمه Install now ظاهر شود و روی آن کلیک نمایید.
سپس پیغامی مبنی بر اینکه برنامه شما با موفقیت نصب شد ظاهر می‌گردد.
برنامه مورد نظر شما نصب شده است فقط کافیست یک بار فایرفاکس را بطور کامل ببندید و باز کنید.
 
روش دوم
فایرفاکس را باز کنید و برنامه جانبی که دانلود کرده‌اید را با ماوس بکشید و به داخل فایرفاکس بیندازید. سپس بقیه مراحل را مانند بالا طی کنید. به همین راحتی! (فراموش نکنید که در آخر کار فایرفاکس را یکبار ببندید و باز کنید).
همانطور که مشاهده کردید نصب برنامه بسیار راحت است، در ضمن نکات زیر می‌تواند شما را در مدیریت برنامه‌های جانبی فایرفاکس کمک کند:
1- برای دیدن برنامه‌های نصب شده می‌توانید از منوی Tools روی گزینه Extensions کلیک کنید.
2- برای پاک کردن یک برنامه به پنجره Extensions بروید وروی هر برنامه‌ای که می‌خواهید پاک کنید کلیک راست کنید و گزینه Uninstall  را انتخاب کنید. بعد از یک‌بار باز و بسته کردن فایرفاکس برنامه مورد نظر شما بطور کل از روی فایرفاکس پاک می شود.
3- برای دستیابی به بخش تنظیمات برنامه جانبی (Options) می‌توانید در پنجره Extensions روی برنامه راست کیلک کنید و گزینه Options را انتخاب کنید. (اگر این گزینه غیرفعال بود منظور این است که این برنامه بخش تنظیمات ندارد.)
4- اگر برنامه‌ای را بر روی فایرفاکس نصب کرده‌اید ولی زیاد از آن استفاده نمی کنید می‌توانید این برنامه را غیر فعال نمایید. برای غیرفعال کردن به پنجره Extensions بروید و روی برنامه مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه Disable را انتخاب کنید.
5- برای بروز رسانی برنامه (آپدیت کردن) می‌توانید روی برنامه مورد نظر خود در پنجره Extensions راست کلیک کرده و گزینه Find Updates را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید تمام برنامه‌ها را برای آپدیت کردن چک کنید در همین پنجره روی دکمه Find Updates کلیک کنید.
6- با کلیک بر روی دکمه Get More Extensions  شما می‌توانید به سایت موزیلا بروید. دراین سایت تعداد زیادی برنامه جانبی برای دانلود وجود دارد.
نکته: نصب برنامه جانبی زیاد (بیش از 40 مورد) باعث کاهش تدریجی سرعت فایرفاکس می‌شود.
 

منبع : تبیان