wait please
شکیبا باشید
صفحه اصلی آرشیو اخبار و مقالات طراحی سایت گوگل سرمایه‌گذاری‌ها در بخش انرژی‌های پاک را بیشتر می‌کند

گوگل سرمایه‌گذاری‌ها در بخش انرژی‌های پاک را بیشتر می‌کند

گوگل سرمایه‌گذاری‌ها در بخش انرژی‌های پاک را بیشتر می‌کند

گوگل در پی افزایش سهم انرژی‌های پاک جهت تغذیه‌ی دیتا‌سنتر‌های خود است. این غول دنیای اینترنت روزانه پذیرای بیش از یک میلیارد کاربر است که هر کدام به دنبال ویدیوها، عکس‌ها و اطلاعات مورد نظر خود می‌گردند. بنابراین داشتن  برنامه‌ی توسعه‌ی پایدار یکی از استراتژی‌های مورد نظر گوگل برای آینده‌ای بهتر به حساب می‌آید.

گوگل قصد دارد تا سه نیروگاه تولید برق از انرژی‌های خورشیدی و بادی را در سه کشور آمریکا، شیلی و سوئد تا دو سال آینده افتتاح کند. مجموعا این سه پروژه با توان تولیدی 842 مگاوات فعالیت خود را شروع خواهند کرد. در مورد اطلاعات مالی این پروژه‌ها اطلاعاتی به طور رسمی منتشر نشده است.

گوگل قراردادهای مربوط به ساخت این نیرو‌گاه‌ها را در هفته‌های گذشته نهایی کرده؛ با این حال از برنامه‌های آتی خود همزمان با کنفرانس تغییرات آب‌و‌هوایی پاریس رونمایی کرده است. رسیدن به یک راه‌حل جهانی برای کنترل و کاهش گازهای گلخانه‌ای از اهداف این نشست به شمار می‌رود.

پیشروترین شرکت دنیای مجازی به دنبال افزایش توان تولیدی خود به 3.6 گیگاوات تا سال 2025 می‌گردد. در حال حاضر این شرکت نیروگاه‌هایی در حال ساخت دارد که می‌توانند نزدیک به 2۲ گیگاوات انرژی تولید کنند. این مقدار انرژی به طور سالانه برق 2 میلیون خانوار اروپایی را تامین می‌کند.

گوگل در راستای تعهد به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی برق دیتاسنتر‌های خود در کشور‌های مختلف دنیا را با انرژی‌های پاک تامین خواهد کرد. با توجه به افزایش محبوبیت سرویس‌های گوگل و افزایش تعداد کاربران اینترنتی، تاثیرات مراکز داده‌ای بر روی محیط زیست یکی از نگرانی‌های اصلی کشورهای میزبان حساب می‌شود.

اپل، فیس‌بوک و مابقی شرکت‌های مطرح در دنیای تکنولوژی نیز با درک این موضوع به سمت انرژی‌های نوین و سرمایه‌گذاری بر روی این بخش حرکت کرده‌اند. انرژی تمامی مراکز داده‌ای، ساختمان‌های اداری و فروشگاه‌های اپل در ایالات متحده‌ی آمریکا توسط انرژی‌های پاک تامین ‌می‌شوند. با این حال این شرکت آمریکایی به دنبال افزایش توان تولیدی انرژی پاک برای استفاده در کارخانجات تولیدی خود است.

در کنار برنامه‌ی بلند مدت گوگل در جهت به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر، این شرکت با بودجه‌ای برابر با 2.5 میلیارد دلار به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های فعال و نوآور در زمینه‌ی انرژی‌های سبزاست.

منبع : زومیت