wait please
شکیبا باشید
صفحه اصلی آرشیو اخبار و مقالات طراحی سایت ایران در جدول توسعه اینترنت جایگاه نامناسب 91 را کسب کرد

ایران در جدول توسعه اینترنت جایگاه نامناسب 91 را کسب کرد

ایران در جدول توسعه اینترنت جایگاه نامناسب 91 را کسب کرد

ایران در جدول رده‌بندی توسعه اینترنت کشورها در سال 2015 رتبه 91 را کسب کرد که به این ترتیب نسبت به سال 2010 میلادی 8 پله صعود کرده است. ایران در سال 2010 از نظر توسعه اینترنت در رتبه 99 دنیا قرار گرفته بود.

اتحادیه جهانی مخابرات در روزهای پایانی سال 2015 جدول رده‌بندی کشورها در شاخص توسعه اینترنت را منتشر کرد که در این جدول کره‌جنوبی در رتبه نخست و کشورمان در رتبه نود و یکم قرار گرفت. این در حالی است که برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های داخلی از این رتبه به‌عنوان سرعت اینترنت یاد کرده‌اند.

جدول رده‌بندی اعلام‌شده از سوی اتحادیه جهانی مخابرات ITU بر اساس نمرات کسب‌شده شرکت‌ها در شاخص IDI یا همان توسعه و پیشرفت اینترنت منتشر شده است. این شاخص 10 نمره دارد که کره‌جنوبی با کسب 8٫93 در رتبه نخست دنیا قرار گرفته و ایران با 4٫79 در رتبه 91 دنیا قرار دارد.

پس از کره جنوبی کشورهای دانمارک، ایسلند، انگلیس، سوئد، لوکزامبورگ، سوئیس، هلند، هنگ کنگ و نروژ در رتبه‌های دوم تا دهم توسعه اینترنت در دنیا قرار دارند. این شاخص شامل میزان توسعه یافتن اینترنت، برنامه آینده توسعه، میزان دسترسی و ضریب نفوذ اینترنت در کشورها می‌شود.

سورینام، سنت لوسیا، سیشل، آفریقای جنوبی، پاناما و اکوادور رتبه‌های 85 تا 90 هستند و از نظر توسعه اینترنت از ایران جلوترند. ایران با کسب امتیاز 3٫48 در سال 2010 میلادی رتبه 99 را کسب کرده بود که امسال با کسب 1٫31 امتیاز بیشتر نسبت به ۵ سال پیش، با هشت پله ارتقا به جایگاه 91 در شاخص IDI دست یافته است.

به نظر می‌رسد کسب این رتبه برای کشورمان که قصد توسعه اقتصادی را دارد، نامناسب است و باید در سال‌های آینده برنامه‌های بهتری برای توسعه اینترنت در کشور طراحی و اجرا شود.

منبع : زومیت