wait please
شکیبا باشید
صفحه اصلی آرشیو اخبار و مقالات طراحی سایت چگونه یک توییت عالی بنویسیم؟

چگونه یک توییت عالی بنویسیم؟

چگونه یک توییت عالی بنویسیم؟

اگر صاحب یک استارت‌آپ هستید یا مسئولیت مدیریت حساب رسمی یک کسب و کار یا سایت را در توییتر بر عهده دارید، بد نیست با دانستن چند نکته‌ی کوچک، به بهترین شکل ممکن از این ابزار رایگان بهره بگیرید.

تقریباً همه‌ی ما با اصول ابتدایی کار با شبکه‌های اجتماعی و توییتر آشنایی داریم. به اشتراک‌گذاری لینک‌ها، چت کردن با دوستان، منشن کردن با استفاده از @، به کار بردن #هشتگ و ... . اگر از توییتر به صورت معمول و برای ارتباط با دوستان‌تان استفاده می‌کنید، این‌ها تمام چیزهایی هستند که باید بدانید. اما اگر حساب رسمی یک شرکت یا وب‌سایت را در توییتر مدیریت می‌کنید و می‌خواهید بیشتر تاثیرگذار باشید، بد نیست نکات دیگری را هم رعایت کنید.

افراد درون لیست‌های توییتری را در نظر داشته باشید.
اول از همه باید فید توییتر خود را تحت کنترل درآورید. اگر به نحو درستی از لیست‌های توییتری استفاده نمی‌کنید، ارتباط با افرادی که واقعاً باید با آن‌ها به تعامل بپردازید را از دست خواهید داد. همچنین حتماً از قابلیت Mute توییتر برای قطع سر و صدای کسانی که فید شما را بیهوده شلوغ کرده‌اند استفاده کنید.

لیست‌های توییتری برای دوستان خود در دنیای واقعی، همکاران، مشتری‌ها، افراد تاثیر گذار، برندهایی که مدافع آن‌ها هستید، هشتگ‌هایی که دنبال می‌کنید و دوستان بالقوه‌ای که در توییتر با آن‌ها چت می‌کنید درست کنید. از ابزاری مانند Tweetdeck استفاده کنید تا تمام این لیست‌ها را در کنار هم ببینید. اینجاست که شاهد معجزه خواهید بود!

با این کار به صورت خودکار جذب افراد تاثیرگذار و هشتگ‌ها خواهید شد و چیزهای جدیدی برای مطالعه و ری‌توییت پیدا خواهید کرد. سریعاً و با یک نگاه متوجه خواهید شد همکاران و مشتریان شما مشغول چه کاری هستند و می‌توانید بر روی آن‌ها کامنت بدهید و ری‌توییت کنید. از همه مهمتر، با ساختن لیستی از دوستان بالقوه و چت کردن با آن‌ها، هیچ چیز مهمی را از دست نخواهید داد.

تولید محتوای جذاب.
جدای از ری‌توییت کردن از افراد تاثیرگذار و دوستان در توییتر، شما هم باید محتوای خوبی تولید کنید. برای این منظور ارزشش را دارد که چند ترفند درباره‌ی نوشتن توییتی که به احتمال زیاد دنبال کنندگان‌تان آن را به اشتراک می‌گذارند بدانید.

همچنین استفاده از ابزارهایی که توییت شما را از لحاظ ظاهری جذاب می‌کنند هم راهگشا است. توییت به همراه تصویر بسیار بیشتر دیده می‌شود و استفاده از ابزاری مانند Pablo برای این منظور هوشمندانه است.

راز درگیر کردن مخاطب به صورت جدی.
هر موقع که لینکی به اشتراک می‌گذارید، چه اینکه خودتان تولید کننده‌ی محتوای آن بوده باشید، چه اینکه مطلب را صرفاً پیدا کرده باشید، مطمئن شوید که با منشن کردن افرادی که به نحوی سهمی در تهیه‌ی مطلب داشته‌اند از آن‌ها قدردانی کنید. مثلاً اگر مقاله‌ی بررسی یک محصول یا اپ را به اشتراک می‌گذارید، اکانت توییتر سازنده و یا نویسنده‌ی آن را منشن کنید.

توییت را خشک و خالی رها نکرده و دقیقاً ذکر کنید که از کدام بخش محصول یا کار خوشتان آمده. سازنده یا پدید‌آورنده‌ی اثر خوشحال خواهد شد که کسی متوجه کار سخت و طاقت فرسای او شده و با منشن کردن از او قدردانی کند، و شاید تصمیم بگیرد توییت شما را ریتوییت کند. حالا دنبال کنندگان پدیدآورنده‌‌ی اصلی هم توییت شما را ریتوییت می‌کنند و وارد بحث با شما می‌شوند، که به هرچه بیشتر دیده شدن شما کمک خواهد کرد.

نکته اینجاست که شما با این کار یک بحث به راه انداخته‌اید. به این کار ادامه بدهید و ناگهان متوجه خواهید شد دوستان و دنبال کنندگان جدیدی پیدا کرده‌اید.

درباره‌ی دیگر شبکه‌های اجتماعی هم تحقیق کنید.
برای مثال نگاهی به تامبلر (Tumblr) بیندازید و ببینید که در آنجا کاربران چگونه مخاطب جذب می‌کنند. درباره‌ی تکنیک‌ها و ترفندهای جذب مخاطب در تامبلر و اینکه چه می‌شود که یک پست در تامبلر مشهور می‌شود تحقیق کنید. این‌ها درس‌هایی هستند که از دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌توان آموخت و در توییتر آن‌ها را اعمال کرد. پس حتی اگر عضو چنین شبکه‌های اجتماعی هم نیستید، خواندن درباره‌ی آن‌ها ارزشمند است.
موضوع واقعاً تعداد ری‌توییت نیست

تعداد ریتوییت و فالوئر تنها بازی اعداد هستند و از بزرگترین آفت‌های جوامع آنلاین به شمار می‌روند. توییتر چیزی فراتر از این اعداد و ارقام است. توییتر می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد و شما می‌توانید با افرادی از سرتاسر دنیا ارتباط برقرار کنید. حتماً در نظر داشته باشید که هم جنبه‌ی لذت و سرگرمی توییتر و هم قدرت آن، در ارتباطات انسانی نهفته است؛ اینکه افرادی مشتاقانه منتظر خواندن مطالبی که شما به اشتراک می‌گذارید باشند.

 

منبع : زومیت