wait please
شکیبا باشید
صفحه اصلی آرشیو اخبار و مقالات طراحی سایت آشنایی با مفهوم SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو

آشنایی با مفهوم SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو

آشنایی با مفهوم SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو

اس ای ام یا Search Engine Marketing  یک گزینه ی هزینه بر برای سئو سایت است. یکی از راه های در آمد گوگل فروش گوگل ادز (Google Ads) به سایت های تازه وارد می باشد. حتما لینک های تبلیغاتی را بالا یا پایین لیست نتایج یا سرپ ها دیده اید. نتیجه ی تبلیغات گوگل بر کسی پوشیده نیست، و می دانیم که حتی زمانی که شما تبلیغات را متوقف می کنید، می بینید که سایت شما در نتایج ارگانیک (Organic) نیز بالا می آید. اما، از آنجایی که قیمت را بصورت حراجی تعیین می کنند و رقبای شما براحتی با صرف هزینه بیشتر می توانند جای شما را بگیرند، پس هم هزینه بر است و هم زیاد نمی توان روی آن حساب کرد.

اس ای ام یا Search Engine Marketing  یک گزینه ی هزینه بر برای سئو سایت است. یکی از راه های در آمد گوگل فروش گوگل ادز (Google Ads) به سایت های تازه وارد می باشد. حتما لینک های تبلیغاتی را بالا یا پایین لیست نتایج یا سرپ ها دیده اید. نتیجه ی تبلیغات گوگل بر کسی پوشیده نیست، و می دانیم که حتی زمانی که شما تبلیغات را متوقف می کنید، می بینید که سایت شما در نتایج ارگانیک (Organic) نیز بالا می آید. اما، از آنجایی که قیمت را بصورت حراجی تعیین می کنند و رقبای شما براحتی با صرف هزینه بیشتر می توانند جای شما را بگیرند، پس هم هزینه بر است و هم زیاد نمی توان روی آن حساب کرد.

از سوی دیگر، ما سایت را سئو می کنیم که هزینه و پول تبلیغات ندهیم!! اما ممکن است مدیر سایت و شرکت هاستینگ ای بخواهد که عملیات بالا آوردن سایت به صفحه اول گوگل را تسریع کند. بنابر این او تصمیم می گیرد که در کنار بهینه سازی وب سایت، از SEM نیز استفاده کند. این امر باعث می شود سایت شما در سریعترین زمان ممکن به بالا بیاید و حتی پس از توقف تبلیغات، در بالای نتایج پایدار بماند.

در غیر اینصورت، باز هم می توان در طی دوره ای طولانی تر (حدود ۶ ماه) خود را به ده سایت برتر و رقبای اصلی هاست ویندوز و لینوکس رساند و با سرویس دهی هزینه ها را جبران کرد.

تفاوت SEO و SEM
زمانی که شما سایت خود را برای گوگل بطور صحیح و قانونی بهینه سازی می کنید از امتیازهای زیادی منجمله قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل در کلمه‌ کلیدی مورد نظر برخوردار می‌شوید.

سئو دائمی نیست و در کلمات کلیدی با Search بالا رقابت سخت تر می‌باشد و اینکه شما همیشه در صفحه‌ اول گوگل باشید هیچ تضمینی نیست.

اما SEM با خرید اعتبار از گوگل، شما براحتی در کلمه کلیدی موردنظر خود در صفحه‌ی اول گوگل قرار خواهید گرفت.

فعالیت در زمینه بازاریابی در موتورهای جستجو ، حتی میتواند قبل از شروع به طراحی سایت آغاز شود .

چگونگی طراحی ، شیوه مناسب و ایجاد منوها و دسته بندی ها و تنظیمات CSS ها و حتی نام دامنه ( Domain ) مواردی هستند که هنگام تصمیم به فعالیت در اینترنت ، باید در نظر گرفت .

کلیه عملیات شناساندن و معرفی سایت مانند SEO  ، تبلیغات در سایتهای اینترنتی ، ارسال ایمیل های تبلیغاتی و شیوه مدیریت آن ، حضور و تبلیغات درشبکه های اجتماعی ، مدیریت حرفه ای محتوای سایت ، معرفی در نمایشگاه های واقعی و مجازی و … SEM نامیده میشود . پس همانطور که مشخص است سئو نیز بخشی از آن است که به معرفی سایت کمک میکند .

هنر بازاریابی موتورهای جستجو ، هنریست که میتواند سایت شما را به ماشین تبدیل اسکناس تبدیل کند . طراحی سایت ، SEM  و  SEO را جدی بگیرید و همواره در کنار همکاران و مشاوران خود ، از وجود یک فرد متخصص نیز در این زمینه کمک بگیرید .

برخی از رفتارهایی که در این علم انجام میپذیرد میتواند اینها باشد :