wait please
شکیبا باشید
صفحه اصلی آرشیو اخبار و مقالات طراحی سایت گزارش سئو سایت توسط chkme.com

گزارش سئو سایت توسط chkme.com

گزارش سئو سایت توسط chkme.com

سایت chkme.com در سال ۲۰۰۶ و بعنوان یک وبلاگ ارائه مقالات و آموزش های سئو راه اندازی شد و از همان ابتدا نگاه ویژه ای به ابزارهای بررسی وضعیت سئو سایت داشت. با گذشت زمان و ارائه ابزارهای ساده و کاربردی جایگاه مناسبی در میان وبمستران پیدا کرده و با رتبه ۱۲۰۰۰ جهانی با توجه به آمار سایت الکسا یکی از سایت های پربازدید در زمینه کاری خود به حساب میرود.

سایت chkme.com در سال ۲۰۰۶ و بعنوان یک وبلاگ ارائه مقالات و آموزش های سئو راه اندازی شد و از همان ابتدا نگاه ویژه ای به ابزارهای بررسی وضعیت سئو سایت داشت. با گذشت زمان و ارائه ابزارهای ساده و کاربردی جایگاه مناسبی در میان وبمستران پیدا کرده و با رتبه ۱۲۰۰۰ جهانی با توجه به آمار سایت الکسا یکی از سایت های پربازدید در زمینه کاری خود به حساب میرود.

مهمترین دلیل موفقیت سایت Chkme.com ارائه نتایج به صورت کمی و پیشنهاد نکات کوچک جهت بهبود سایت می باشد. این نتیجه که بصورت درصد نمایش داده میشود در بسیاری از موارد موجب گمراهی افراد میگردد و تصور میکنند که سایت آنها در وضعیت مناسبی از نظر سئو قرار گرفته است. ولی نکته ای که در اینجا نادیده گرفته شده آن است که سئو و بهینه سازی سایت معمولا با هدف گذاری بر کلامت کلیدی صورت میگیرد و بدون اطلاع از عبارت مورد نظر شما نمیتوان کیفیت محتوای سایت را آن هم به این دقت ارزش گذاری کرد.

در واقع آنچه توسط سایت chkme.com به کاربران ارائه میشود گزارش محدودی از اصول اولیه کدنویسی سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد که رعایت آنها بسیار مهم و تاثیرگذار است ولی نحوه اجرای آنها و هدف گذاری کلمات نیز بر آن بی تاثیر نیست. در ادامه آنچه بر نمره شما تاثیرگذار بوده و امتیاز نهایی شما توسط این ابزار سئو را بالا میبرد بررسی خواهیم کرد.

فاکتورهای سایت chkme در تعیین نمره سئو
Headings
در این بخش تعداد تگ های h1، h2 و h3 سایت شما بررسی میگردد. بر طبق اصول مقاله نویسی یک نوشته یا صفحه سایت نمیتواند بیش از یک عنوان اصلی یا همان تگ h1 داشته باشد ولی برای تگ های بعدی شامل h2 و h3 محدودیتی وجود ندارد. نکته مهم در این بخش آن است که گوگل توجه ویژه ای به این بخش ها داشته و سعی میکنند کلمه کلیدی صفحه را از میان کلمات موجود در عنوان های اصلی یا همان تگ های h1 انتخاب کند.

استفاده از این تگ ها و رعایت اصول مقاله نویسی در مقالات داتک با عنوان “تگ های HTML و تاثیر آن بر سئو” بطور کامل بررسی شده است. ولی مهمتر از حضور این تگ ها در سایت کلمات بکار رفته در آنها و ارتباط معنایی با سایر محتوای سایت می باشد.
در ادامه توضیحات متای صفحه و کلمات کلیدی متای شما نمایش داده شده و در امتیاز دهی سایت توسط chkme.com تاثیر گذار هستند. کلمات کلیدی که از ۴ سال پیش (تعجب کردید؟! بله ۴ سال) به هیچ عنوان بر سئو سایت و تعیین کلمات کلیدی تاثیرگذار نیست. اما توضیحات متا نقش مهمی در رتبه بندی نتایج گوگل خواهد داشت که میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد آن را در مقاله “۵ نکته اساسی در سئو توضیحات متا” کسب کنید.
در پایان این بخش تعداد لینک ها و تصاویر موجود در صفحه بررسی میگردد، برای یک لینک مهمترین چیز عنوان یا همان title لینک می باشد که در سئو سایت مرجع لینک و مبدا آن بسیار تاثیرگذار است. در واقع لینک های دریافتی شما از سایت های دیگر معمولا بر رتبه شما در یک یا دو عبارت خاص تاثیرگذار می باشد و این عبارت با توجه به متن لینک شده و عنوان آن توسط روبات های گوگل تشخیص داده میشود.
به همین دلیل یکی از جرایم اعلام شده توسط گوگل که مورد توجه الگوریتم پنگوئن نیز می باشد، استفاده از متن های تکراری برای لینک شما در سایت های مختلف می باشد. بعنوان مثال اگر کلمه “داتک” در ۱۰۰ سایت مستقیما به سایت ما لینک گردد میتواند موجب جریمه سایت توسط گوگل شود ولی اگر همین لینک ها با عباراتی متنوع مانند “طراحی سایت داتک”، “داتک” و … جایگزین گردند تاثیر بسزایی بر اعتبار داتک و جایگاه آن در رتبه بندی گوگل خواهند داشت.
سایت chkme تنها وجود عنوان در لینک های شما را بررسی میکند و هیچ اطلاعی از تکراری بودن یا نبودن آنها و ارتباط کلمات بکار رفته با سایت مرجع و مبدا نخواهد داشت.
المان اصلی در سئو تصاویر متن جایگزین یا alt tag آنها می باشد، روبات های گوگل توانایی تشخیص تصاویر و درک معنا و پیام آنها را ندارند از اینرو تنها معیار آنها برای تشخیص کلمات مرتبط با آن تصویر و نمایش آن در نتایج جستجوی تصاویر گوگل همین متن جایگزین است. Chkme.com تنها میتواند عدم وجود متن جایگزین را به شما گوشزد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو تصاویر میتوانید مقاله داتک با عنوان “۴ نکته اساسی در بهینه سازی تصاویر” را مطالعه کنید.

Flash Movies/Animations
درک محتوای یک فایل فلش برای روبات های گوگل غیرممکن است و این روش ارائه اطلاعات برخلاف ظاهر جذاب و متحرک آن مشکلات زیادی را برای سایت شما بهمراه خواهد داشت. در بسیاری از مرورگرها و دستگاه های تلفن همراه مانند آیفون فایل های فلش نمایش داده نمیشوند و درنتیجه محتوای سایت شما بصورت ناقص به کاربران منتقل میگردد. از اینرو استفاده از انیمیشن های فلش در سایت (مانند بنرهای تبلیغاتی) بدرستی از طرف سایت chkme بعنوان نقطه ضعف سایت شما شناخته میشود.

Frames and IFrames
همانند فلش استفاده از آی فریم در سایت جهت نمایش محتویات صفحات دیگری از اینترنت در سایت شما کاری غیرمعمول و نادرست می باشد زیرا در بسیاری موارد کاربران عمومی قابلیت تشخیص منبع اصلی سایت را نداشته و شما نیز کنترلی بر محتوای نمایش داده شده در سایت خود نخواهید داشت.
این مقاله از آنچه در ابتدا فکر میکردم طولانی تر شد! ولی مهمترین نکات هنوز باقی مانده پس پیشنهاد میکنم که ادامه آن را از دست ندهید.

ارزش و اعتبار امتیاز سایت chkme.com
در فروم های وبمستری و سایت های سئو و یا از خوانندگان مقالات داتک بسیار میشنویم که سئو سایت من ۹۸ درصد است پس چرا هیچ بازدیدکننده ای از گوگل ندارم؟ حتی در مواردی مشاهده میکنیم که افراد هزینه ای را برای سئو سایت خود پرداخت کرده اند و در نهایت چیزی جز یک امتیاز بالا از سایت chkme.com نصیب آنها نمیشود. چند نکته را در این زمینه به شما متذکر میشویم:

تمام معیارهای امتیازبندی سایت chkme.com تنها براساس محتویات صفحه اصلی سایت شما صورت میگیرد و این ابزار ساده به هیچ عنوان صفحات داخلی سایت شما را بررسی نمیکند. با اینکه صفحه اصلی سایت اهمیت بسیار بالایی دارد ولی بطور معمول سایت های اینترنتی بیش از ۵۰ و یا حتی ۱۰۰ صفحه دارند و نمیتوان این امتیازدهی را برای همه آنها معتبر دانست.
رعایت اصول اولیه کدنویسی و نکات ابتدایی سئو بسیار مهم و ضروری می باشد ولی تضمینی برای موفقیت شما نخواهد بود. مهمترین اصل از نظر گوگل تولید محتوای با کیفیت و اختصاصی می باشد که در گزارش سایت chkme هیچ توجهی به آن نشده است. در واقع محتوای سایت شما از نظر این سایت هیچ تاثیری بر امتیاز سئو نخواهد داشت!
تمام پروسه کسب امتیاز از این ابزار برای سایت شما را میتوان در کمتر از یک ساعت انجام داد و دریافت هزینه های سئو برای چنین کارهایی نباید بسیار بالا باشد. شاید هزینه مناسب برای اینکار چیزی حدود ۵۰ هزار تومان باشد. البته توجه داشته باشید که همین کار ساده در بسیار موارد نیاز به تخصص و تجربه در انتخاب مناسب عنوان برای تگ های H، لینک ها و تصاویر سایت می باشد پس سایت خود را به هرکسی نسپارید.
نکته آخر آن پایین بودن امتیاز شما در این سایت نشان دهنده مشکلات اساسی در کدنویسی و سئو صفحه اصلی شما می باشد ولی بالا بودن آن کمترین دلیلی بر موفقیت شما و سئو مناسب سایت نخواهد بود.

منبع : وبسیما