فعالیت موسسین شرکت طراحی سایت دنیای ایده های تابان فناوری (داتک) در زمینه تکنولوژی اطلاعات و گرافیک به دهه 70 شمسی باز میگردد. انجام پروژههای متعدد و گوناگون برای موسسات و شرکتهای معتبر در طول این سالها، کارنامهای درخشان برای این مجموعه به ارمغان آورده است.
از سال 1385 با جذب نیروهای متخصص، جوان و فعال، توسعه و بروز رسانی راهکارهای متنوع و کارآمد تحت وب در اولویت برنامههای راهبردی این شرکت قرار گرفت، به گونهای که طراحی سیستمهای تحت وب یکی از ارکان اساسی شرکت داتک محسوب میگردد.
نتیجه سالها تجربه موثر و موفق مدیران، در کنار تخصص و تعهد نیروهای جوان، توانایی این مجموعه را در انجام پروژههای متعدد و متنوع در زمینه طراحی سیستمهای تحت وب بالا برده و با حفظ کیفیت، رضایتمندی مشتریان را نیز در پی داشته است.
گوگل اطلاعات ارزشمندی را در اختیار صاحبان وب سایت در گوگل وبمستر فراهم کرده است اما رعایت تمام آنها دلیلی بر افزایش رنکینگ وب سایت شما در موتورهای جستجو نخواهد بود زیرا نگاه گوگل به سئو متفاوت شده و شما باید کارهای متفاوتی را برای بهبود عمکرد سایت انجام دهید.
دوستان خوبم طراحی وب سایت استانداردهایی دارد و ما باید آن ها را رعایت کنیم. بارها اشاره کرده ایم که طراحی وب سایت اولین گام در دنیای بزرگ بازاریابی اینترنتی است و ما بدون یک وب سایت مناسب هیچ شانسی برای موفق شدن نداریم و فقط هزینه پرداخت می کنیم. استانداردهای طراحی وب سایت خیلی هم سخت نیستند فقط کافی است یک کمی دقت کنیم. به جرات می گویم با طراحی وب سایت کارآمد، جذاب، پرسرعت است که می توانید کسب و کار خود را از طریق بازاریابی اینترنتی متحول کنید.
لینک های داخلی سایت مزایای بزرگی برای محتوای وب سایت ایجاد می کند و می توان گفت کار آن کمک به ارتباط وب سایت با موتورهای جستجو است. از آنجایی که شما توانایی کاملی روی مدیریت محتوای سایت و لینک های داخلی در طراحی سایت دارید و گذاشتن لینک های داخلی از آسانترین روش های سئو می باشد، چرا ما باید وب سایتمان را از مزایای آن محدود کنیم؟
همان طور که در مقاله های قبلی بارها و بارها اشاره کرده ایم از عوامل مهم و تاثیر گذار در بهینه سازی وب سایت سال 2013 استفاده از شبکه های اجتماعی است که می تواند به افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو کمک کند. یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی برای سئو سایت، لینکدین است. لینکدین یک وب سایت شبکه اجتماعی می باشد که کار آن ارتباط دادن افراد و کسب و کارهایشان به همدیگر می باشد. گام اول برای شروع کار در سایت لینکدین ایجاد یک صفحه برای تجارت شما است. بر هیچ کسی پوشیده نیست که استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین تا چه حد همانند فیس بوک و توییتر می تواند باعث پیشرفت کسب و کارتان شود.
بعد از معرفی الگوریتم های گوگل پاندا و گوگل پنگوئن و جریمه شدن بسیاری از وب سایت ها و حذف شان از نتایج جستجو، این بار گوگل در انتهای سال 2012 الگوریتم و البته قانون جدیدی را برای اصلاح در الگوریتم سئو معرفی کرده است.
خیلی از وبمستران برای افزایش رنکینگ وب سایت خود در موتورهای جستجو بدین شکل عمل می کنند. آنها با توجه به نوع فعالیتی که دارند و البته محصولات و خدماتی که ارائه می دهند وب سایت هایی با دامنه اسم آن محصول تعریف می کنند. بعد از آن با گرفتن لینک از دایرکتوری های پولی و بلاگ هایی که وبمستران برای همان کلمه کلیدی درست کرده، حجم زیادی لینک دریافت می کنند که باعث می شود به سرعت رتبه سایت در نتایج جستجو افزایش یابد.
هنگامی که عکس و یا فیلم را با استفاده از شبکههای اجتماعی به اشتراک می گذارید و یا ایمیلی را ارسال می کنید اطلاعات شخصی شما تحت نظر است. سایتهایی که خدمات الکترونیک را به مشتریان خود ارائه می دهند مانند سایتهای خدمات بانکداری الکترونیک برای حفاظت از اطلاعاتی که کاربران از کامپیوتر خود به سرور وب سایت آنها ارسال می کند از رمز گذاری اطلاعات کمک می گیرند.
Cross Browser به معنی قابلیت پشتیبانی یک وبسایت، یک نرمافزار تحت وب، یک ساختار HTML و یا یک اسکریپت Client Side از تمامی مرورگرها است. به عبارت دیگر زمانی به یک وبسایت Cross Browser گفته میشود که در تمامی نسخههای تمامی مرورگرهایی که تا به حال ایجاد شدهاند و مورد استفاده قرار میگیرند یکسان نمایش داده شود.
آیا مایل هستید رازهای افزایش طرفداران صفحه تجاری خود در شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک و لینکدین را بدانید؟ رسیدن به ده هزار، بیست هزار و حتی 50 هزار هوادار در فیس بوک تنها با کمی سعی و تلاش ممکن خواهد بود. قبل ار آنکه به راه های افزایش طرفداران فیس بوک اشاره کنیم، آیا می دانید که داشتن یک صفحه تجاری در فیس بوک با لایک بالا چه مزایایی دارد؟
مطالعات جدید شرکت دیپفیلد (Deepfield)، از فعالان عرصه بیگدیتا و زیرساختهای اینترنت، نشان میدهد که 25 درصد از کل ترافیک اینترنت متعلق به سکوهای گوگلی است در حالیکه سه سال پیش سهم این شرکت از ترافیک اینترنت فقط 6 درصد بود. تمرکز این مطالعه بیشتر بر منطقه آمریکای شمالی بود و جامعه آماری آن حدود یکپنجم کل اینترنت مصرفی در ایالاتمتحده را شامل میشد که طبق گفته دیپفیلد، بزرگترین مطالعه در نوع خود محسوب میشود.
یا تا به حال فکر کرده اید که موتورهای جستجو خصوصا گوگل در آینده به چه نحوی خواهند بود؟ به طور حتم در طی سالیانی نه چندان دور، گوگل متفاوت خواهد شد و از همین اکنون شما باید برای بهینه سازی وب سایت خود یک برنامه ریزی درست انجام دهید تا در آینده هم در رتبه های بالای نتایج جستجو دیده شوید. مشاهده شده است که موتورهای جستجو در حال تغییر می باشند. هیچ کسی نمی داند آینده آنها و سپس سئو چگونه خواهد بود فقط کسانی موفق هستند که بتوانند آینده را درست پیش بینی کرده و برای آن هدف گذاری کنند. دو نوع از گوگل پیشرفته در بازاریابی اینترنتی و نقش آن در طراحی وب سایت و سئو پیش بینی شده است
گوگل، اهداف غیرقابل انعطافی دارد. گوگل مایل هست تا کاربران اینترنتی اطلاعات صحیح و منحصر به فرد را دریافت کنند. از این رو گوگل الگوریتم های جدیدی را معرفی می کند و حتی ممکن است بهترین وب سایت ها که در رتبه های بالای نتایج جستجو قرار گرفته اند سزاوار جریمه های گوگل شوند. الگوریتم های رنکینگ گوگل از سال 2000 معرفی و به مروز زمان در حال تغیر می باشند. از ابتدا تا کنون این الگوریتم ها در مبارزه با کیفیت پایین و حذف وب سایت ها از نتایج جستجو و ارزیابی محتوای سایت با کیفیت به کار رفته اند. در سال 2012 بود که الگوریتم گوگل پنگوئن آپدیت شد و موج نگرانی را در میان سئو کاران و تمامی وبمستران به وجود آورد که ممکن است وب سایت آنها از صفحات اول گوگل حذف شوند.
چرا بهتر است بهینه سازی تصاویر را انجام دهید؟ و چرا باید زمان خود را در تلاش برای اصلاح این تصاویر بگذارید؟ یکی از مهمترین نکات در سئو سایت، بهینه سازی تصاویر می باشد و از آن لحاظ مهم می باشد که می توانید با افزایش ترافیک سایت مواجه باشید به شرطی که استانداردهای بهینه سازی تصاویر را رعایت کنید که البته بسیار راحت می باشد و با دانش اندک و کمی تکنیک می توانید این فرایند را انجام دهید.
گذاشتن کلمات کلیدی در ابتدای URL سایت بین تمامی وبمستران، بلاگرها و متخصصین سئو رواج فراوانی دارد. شاید گاهی اوقات URL را ایجاد می کنند که هیچ معنی ندارد و تنها هدفشان گذاشتن کلمات کلیدی در آن است. آیا فکر می کنید گوگل به موقعیت کلمات کلیدی در URL اهمیت می دهد و باعث بهبود رنکینگ وب سایت خواهد شد؟ در جواب سوال بالا باید بیان کرد که بله ولی نه خیلی زیاد و فقط خیلی کم. بودن کلمات کلیدی در URL تاثیر خوبی روی سئو دارد ولی کمک بزرگی نمی کند که شما فکر کنید با انجام دادن آن بتوانید سایت خود را صفحه اول گوگل بیارید.
صاحبان وب سایت و بازاریابان اینترنتی برای دو چیز از همه بیشتر وقت خود را صرف می کنند: رنکینگ و ترافیک وب سایت. معمولاً این دو هدف با هم در ارتباط هستند، هر چه رنکینگ شما در موتورهای جستجو بیشتر باشد، میزان ترافیک وب سایت شما نیز بیشتر خواهد بود. در عین حال همانطور که احتمالاً می دانید، دریافت رتبه بندی و ترافیک وب سایت بالا در موتور جستجو می تواند تا حدودی مشکل باشد. یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به هر دوی این اهداف، ایجاد لینک های یک طرفه از سایت های معتبر موجود در وب می باشد. اجازه دهید در این مورد با هم صادق باشیم، زیرا که باید بدانید ایجاد لینک های یک طرفه نیاز به صرف زمان و تلاش دارد. با این حال اگر بدانید که دقیقاً کجا باید به دنبال وب سایت های معتبر و یا مکان هایی باشید که به شما اجازهء ایجاد لینک به وب سایت تان را می دهند، در این صورت می توانید سریعتر لینک بیلدینگ انجام دهید.
برای درک بهتر کد نوفالو (nofollow ) باید نحوه تعیین اعتبار یک صفحه توسط موتورهای جستجو را بهتر بشناسیم. اگر شما سایتی دارید که صفحه اصلی آن به ۱۰ صفحه داخلی از سایت شما و ۵ صفحه از سایتهای دیگر لینک شده است، شما مجموعا ۱۵ لینک خروجی دارید. زمانیکه سایت دیگری به صفحه اصلی شما لینک دهد به آن لینک ورودی میگوییم. اگر فرض کنیم که شما ۳۰ لینک ورودی به صفحه اصلی خود دارید در مجموع ۴۵ لینک در ارتباط با صفحه اصلی شما هستند. موتورهای جستجو زمان بررسی صفحه اصلی شما تمام این ۴۵ لینک را بررسی کرده و با توجه به اعتبار این صفحات (پیج رنک و عوامل سئو) پیج رنک شما را محاسبه میکنند. همین شرایط برای سایتهای در ارتباط با شما وجود دارد و یک رابطه دوطرفه را تشکیل میدهد مگر اینکه شما با استفاده از کد نوفالو (nofollow) راه ارتباطی را مسدود کنید.
به سایت های مرجع که بقیه وبسایت های موجود در اینترنت را براساس زمینه فعالیت دسته بندی میکنند وب دایرکتوری می نامیم. ثبت لینک در آنها میتواند بصورت دستی یا اتوماتیک انجام گیرد و در حالت اتوماتیک احتمال قرار گرفتن در دسته بندی نامناسب زیاد بوده و ممکن است در وب دایرکتوری نامناسبی سایت خود را ثبت کنید. بعضی از افراد پیشنهاد ثبت سایت شما در تعداد زیادی سایت یا وب دایرکتوری را میدهند بدون آنکه لیستی از آنها در اختیار شما قرار گیرد. با اینکار به احتمال زیاد در سایت های بی کیفیت ثبت شده و در نهایت لینک سازی نامناسبی خواهید داشت.
ثبت وب در دایرکتوری ها مزایای بسیار زیادی جهت بهینه سازی وب سایت در موتور جستجو و افزایش ترافیک وب سایت دارد. در ابتدا ارسال و ثبت وب سایت در دایرکتوری ها ایجاد یک لینک یک طرفه به وب سایت شما خواهد کرد. علاوه براین اگر دایرکتوری مورد نظر دارای ترافیک بالایی باشد، باعث افزایش ترافیک سایت شما نیز خواهدشد. هر چند که بسیاری از افراد بر روی این نوع از ترافیک وب هیچ حسابی نمی کنند.
ارزش ویژهء دایرکتوری های تخصصی به وب سایت شما نیز مرتبط می شود و دلیل آن این است که یک لینک یک طرفه مرتبط به وب سایت شما به شما پیوند می شود. یکی دیگر از مزایای بزرگ آن این است که از آنجایی که جزء لیست دایرکتوری های معتبر مانند DMOZ می شوید. اعتبار شما بیشتر شده و تبادل لینک آسانتر خواهد شد. زیرا افراد تمایل بیشتری به گرفتن لینک از وب سایت هایی دارند که اتصالات و پیوند های معتبر و مناسبی دارند.
در طراحی یک سایت، باید قسمتی هایی را که به خواننده یا کاربر نمایش داده می شود، مد نظر قرار داد. همچنین ارائه یک طرح آزمایشی برای اطمینان از این که کاربر به آسانی می تواند از سایت استفاده کند، راه حل خوبی است. در طراحی یک سایت، باید قسمتی هایی را که به خواننده یا کاربر نمایش داده می شود، مد نظر قرار داد. همچنین ارائه یک طرح آزمایشی برای اطمینان از این که کاربر به آسانی می تواند از سایت استفاده کند، راه حل خوبی است. یکی از این بخش ها آرشیو سایت است. آرشیو به پست ها و مقالاتی که قبلاً در یک سایت معین قرار داشته، گفته می شود. این به خواننده کمک می کند که به آسانی بتواند از پست های قبلی شما بازدید کند حتی اگر این پست روزها، هفته ها، ماه ها و حتی سال ها قبل گذاشته شده باشد. خوانندگان سایت شما از خواندن پست های قبلی سود می برند و شما نیز از این سود بی بهره نخواهید بود چون خوانندگان سایت خود را دارید.
برای اکثر افرادی که همه روزه از اینترنت استفاده می کنند و وب سایت ها را نگاه می کنند، صنعت دامنه کماکان یک معما و ابهام می باشد. این مقاله سعی بر این دارد تا شما را با جنبه های کمتر شناخته شده این صنعت آگاه سازد و واقعیت باورهای متداول غلط در مورد نام های دامنه را برای شما بازگو کند.
اینترنت، سیستمی جهانی از شبکه هایی از کامپیوترهای به هم پیوسته است که از پروتکل اینترنتی استانداردی (TCP/IP) برای خدمت رسانی به میلیاردها کاربر در سراسر جهان استفاده می کند. اینترنت، شبکه ای است که از میلیون ها شبکه محلی یا سراسری مخفی، عمومی، دانشگاهی، تجاری، و دولتی تشکیل شده است که توسط تکنولوژی های الکترونیکی، بی سیمی، و نوری به یکدیگر،متصل شده اند.