فعالیت موسسین شرکت طراحی سایت دنیای ایده های تابان فناوری (داتک) در زمینه تکنولوژی اطلاعات و گرافیک به دهه 70 شمسی باز میگردد. انجام پروژههای متعدد و گوناگون برای موسسات و شرکتهای معتبر در طول این سالها، کارنامهای درخشان برای این مجموعه به ارمغان آورده است.
از سال 1385 با جذب نیروهای متخصص، جوان و فعال، توسعه و بروز رسانی راهکارهای متنوع و کارآمد تحت وب در اولویت برنامههای راهبردی این شرکت قرار گرفت، به گونهای که طراحی سیستمهای تحت وب یکی از ارکان اساسی شرکت داتک محسوب میگردد.
نتیجه سالها تجربه موثر و موفق مدیران، در کنار تخصص و تعهد نیروهای جوان، توانایی این مجموعه را در انجام پروژههای متعدد و متنوع در زمینه طراحی سیستمهای تحت وب بالا برده و با حفظ کیفیت، رضایتمندی مشتریان را نیز در پی داشته است.
دلایل و کاربردهای زیادی برای نمایش یک سایت در iframe و میتوان ذکر کرد و هدف اصلی آن نمایش فضایی مجزا در یک صفحه از سایت شما می باشد که کاربران بدون تغییر فضای اصلی سایت میتوانند به اطلاعات موجود در iframe دسترسی داشته باشند. این ویژگی همیشه برای شما سودمند نیست! سایت های بسیاری در اینترنت وجود دارند که با نمایش محتوای صفحات شما در سایت خود اطلاعات وارد شده را بدون هیچ زحمتی به نمایش گذاشته و پهنای باند سایت شما را نیز مصرف میکنند. ممکن است شما تصور کنید که این کار برای شما میتواند مفید باشد و بازدید سایت را افزایش خواهد داد ولی در عمل کاربران متوجه زحمات شما برای ایجاد این محتوا نشده و همه چیز به نام سایت نمایش دهنده تمام میشود.
میلیون ها سایت در دنیای وب وجود دارند که بر سر رسیدن به صفحه اول و در نهایت لینک اول در موتورهای جستجو به شدت به رقابت می پردازند. اما آنها نیاز دارند که بدانند کدامیک از این وب سایت ها مرتبط ترین و مناسب ترین مطلب را داراست. برای بازیابی اطلاعات این میلیون ها صفحه، تعداد زیادی کامپیوتر باید نیاز باشد. گوگل هیچگاه تعداد این کامپیوترها را فاش نکرده است اما طی آخرین گزارش 900.000 سرور برای بازیابی اطلاعات استفاده می کند.
سئو سایت امری زمانبر و فنی بوده و بیشتر مدیران سایتها زمان کافی برای بهینه سازی و سئو سایت خود را ندارند. در این شرایط مراجعه به متخصص سئو و پرداخت هزینه در ازای صرف زمان و دانش سئوکاران امری منطقی و بدیهی بنظر میرسد. در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق تر این پروسه و عوامل تاثیر گذار بر انتخاب متخصص سئو و انتظار شما از سئو برای سایت بپردازیم.
سئو چیست؟ و چرا به آن نیاز داریم؟
Offline Web Applications یا همان برنامه های تحت وب خارج از شبکه ، تکنولوژی تقریبا جدیدی است که توسط HTML5 ارائه شده. در چند سال اخیر وب به سمتی پیش رفته است که تعداد کاربرانی که به طور مداوم در حال حرکت بوده و سایت ها را چک می کنند افزایش یافته است.
Responsive design به معنی طراحی یک سایت برای نمایش مناسب در تمام مرورگرها و دستگاه های احتمالی کاربران است. در این روش ظاهر سایت با توجه به ابعاد صفحه نمایش کاربر تغییر کرده و سایر بخش ها متناسب با آن تنظیم میشود. شاید ۵ سال پیش که اثری از گوشی های موبایل هوشمند، تبلت و گجت های متنوع نبود نیازی به Responsive design احساس نمیشد ولی با ورود مدل ها و برندهای متنوع و استقبال کاربران از این دستگاه ها طراحی سایت نیز دچار تغییراتی اساسی و مهم شد.
انتخاب روش طراحی سایت و تکنیک شما در میان طراحی روان، ثابت یا Responsive بستگی زیادی به نوع فعالیت سایت، بودجه شما و میزان توجه به کاربران دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی تکنیک Liquid Design یا همان طراحی سایت روان پرداخته و معایب و مزایای آن را بررسی کنیم. در مقاله با عنوان طراحی سایت Responsive مزایا و کاربردهای این تکنیک روز بررسی و معرفی شده که پیشنهاد میکنیم آن را نیز مطالعه کنید.
اگر به چند دهه قبل بازگردیم تقریبا هیچ کس نمیدانست که اینترنت و کدنویسی وب چیست ولی امروزه به یکی از مهمترین بخش های زندگی بشر تبدیل شده است. اینترنت دیگر تنها مکانی برای یافتن یک رستوران خوب یا لوله کش نیست، بلکه به فضایی گسترده و مناسب جهت کار و کسب درآمد تبدیل گشته است. با طراحی و کدنویسی یک سایت زیبا و ارائه مطالب بروز و مفید میتوانید به سرعت افراد را به سایت خود جذب کرده و درآمد مناسبی از طریق تبلیغات کسب کنید. با این حال شرایط همیشه به همین شکل نبوده و در ابتدای مسیر محدودیت های فراوانی در کدنویسی وب و ارائه اطلاعات وجود داشت. در ابتدا برخلاف امروز تنها زبان کدنویسی HTML بوده و اولین سایت در سال 1981 راه اندازی شد. ار آنروز تا به حال تغییرات زیادی را در کدنویسی به زبان کدنویسی HTML مشاهده کردیم که به بررسی آن خواهیم پرداخت.
تا کنون چند بار پیش آمده که از یافتن یک سایت جدید و گشتن در آن لذت برده اید؟ نه به دلیل زیبایی چشمگیر آن یا خدمات ویژه ارائه شده بلکه بدلیل هماهنگی کامل بین تمام المان های سایت و رعایت تمام نکات توسط یک طراح سایت حرفه ای .طراحی حرفه ای سایت نتیجه ای از تجربه، تکنیک و سلیقه است. شما میتوانید کتاب یا مقالات زیادی در این زمینه مطالعه کنید ولی گوش دادن به توصیه های چند طراح سایت حرفه ای میتواند بسیار مفید باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی سه نفر از معروفترین طراحان سایت جهان و پاسخ آنها به سوال “مهمترین نکته برای یک طراحی سایت حرفه ای چیست؟” بپردازیم.
گاهی اوقات یک تصویر یا باکس در سایت شما میتواند با استفاده از تکنیک هایی ساده توجه بیشتری جلب کند. رعایت جزئیات کوچک میتواند یک طراحی متوسط را به طرحی گیرا و تاثیرگذار و نتیجتا طراحی زیبای سایت تبدیل کند. استفاده از سایه ها، گرادیان رنگ و تصاویر کوچک گرافیکی روش های ساده ای هستند که طراحی شما را متفاوت کرده و در واقع آخرین قدم در طراحی زیبای سایت شما هستند. در این مقاله موارد استفاده از هریک را بررسی خواهیم کرد.
اینترنت اجتماعی است از انواع و اقسام ماشین های ناسازگار با سیستم عامل های متفاوت و نرم افزارهای کاربردی جور واجور! وقتی قرار است این اجتماع رنگارنگ و ناسازگار بر سر سفره جهانی وب بنشینند بایستی زبانی مشترک برای تدوین و تبادل اطلاعات و اسناد داشته باشند. به گونه ای که این تفاوت ها و ناسازگاری ها احساس نشود. بنیادی ترین نیاز وب یک زبان واحد و استاندارد برای تدوین و صفحه آرایی اسناد وب بود. به گونه ای که هیچ وابستگی به سخت افزار یا نرم افزار خاصی نداشته باشد. به عبارت دیگر صفحات وب بایستی به گونه ای تدوین و صفحه آرایی شود تا بر روی تمام ماشین ها اعم از VAX، IBM PC، SUN، Apple به یک شکل نمایش یابد و طریقه تفسیر و نمایش آن به هیچ عامل خارجی وابستگی نداشته باشد.
زمانیکه قصد خرید یک دامنه جدید و راه اندازی سایت را دارید باید توجه ویژه ای به سابقه آن دامنه داشته باشید. بطور حتم شما هم با تبلیغاتی مانند خرید دامنه با رنک ۲ یا ۳ گوگل مواجه میشوید که قیمت آنها بسیار بالاتر از یک دامنه معمولی است. ولی آیا صرف داشتن رنک مناسب و بک لینک برای یک دامنه میتواند عامل موفقیت شما باشد؟ بطور حتم خیر.
سال ۲۰۱۴ آغاز شده و نزدیک به یک ماه از آن میگذرد، مقایسه آمارها و پیش بینی های انجام شده نشان میدهد بهینه سازی سایت برای موبایل در این دوران به یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت تبدیل خواهد شد. چرا؟ در ادامه این مقاله به بررسی تاثیر تلفن های هوشمند و گجت ها در ادامه راه سئو در سال ۲۰۱۴ خواهیم پرداخت.
پروسه طراحی وب برای هر کس می تواند متفاوت باشد. هنرمندان گرافیست و انیماتورهای دیجیتال، تنها کسانی هستند که برای وب، نرم افزار می سازند. برنامه ریزی برای این منظور اگرچه به نظر طولانی نیست، ولی به فرآیند خلاقانه می انجامد. در اینجا چند ایده مطرح می شود که می تواند برای طراحی واسط های تازه وب به کار گرفته شود.
هر آنچه که باعث میشود وبسایت خوب باشد باعث میشود در نتایج جستجو (SERPs) هم به خوبی ظاهر شود. اما بهینه سازی بیش از حد و گول زدن کاربران میتواند باعث ناراحتی کاربران میشود.در این پست به بررسی رابطه ای در کاربردپذیری و سئو میپردازیم.
هدف تمامی موتورهای جستجو، مانند گوگل، فراهم کردن تجربهای خوب برای کاربرانشان است، بنابراین سایتی سریع، کیفیت کلی سایت را افزایش داده و در نتیجه رضایت کاربران را به دنبال خواهد داشت. تجربه اینترنت سریع حق هر کاربریست. اهمیت این موضوع در وضعیت سایت در موتور جستجوی گوگل، به خوبی قابل مشاهده است. تعدادی از نکاتی که گفته خواهد شد، توسط SEOmoz اجرا شدهاند اما به دلیل سودمندی کلی آنها، به توضیح نکات خواهیم پرداخت. بنابر این نکات بر اساس فاکتورهای متفاوت (به همراه توصیههای مفید از گوگل و یاهو) و با استفاده از سایت SEOmoz به عنوان مثال، توضیح داده خواهند شد.
اگر شما نیز در وبمستر گوگل اکانت ساخته باشید و از آن استفاده کنید حتما متوجه تغییراتی در چند هفته اخیر شده اید. یکی از مهمترین تغییرات گوگل وبمستر افزودن بخش جدیدی به نام جریمه دستی یا Manual Actions بعنوان زیر مجموعه ای از بخش Search Traffic است. در این مقاله با توجه به توضیحات اعلام شده توسط خود گوگل در مورد جریمه دستی به توضیح و معرفی این بخش خواهیم پرداخت.
تابستان ۹۲ بخش جدیدی به ابزار وبمستر گوگل با نام جریمه دستی یا Manual Actions اضافه شد. اطلاعات این بخش صاحبان سایت ها را از جریمه شدن سایتشان و دلیل آن آگاه میکند. دلایل مختلفی برای جریمه یک سایت وجود دارد که در مقاله ای با عنوان جریمه دستی گوگل چیست؟ به آن پرداخته ایم. به تازگی پیام جدیدی در این بخش با عنوان image mismatch توسط کاربران مشاهده شده که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت. در واقع ممکن است شما هم با تصاویری در بخش جستجوی تصاویر گوگل مواجه شده باشید که با مراجعه به سایت اصلی تصویر مورد نظر وجود ندارد و یا عکس دیگری به جای آن نمایش داده میشود.
یکی از بزرگ ترین مشکلات وب فارسی که بعد از سال ها بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده موضوع تگ میباشد. متاسفانه تعریف و دلیل استفاده از تگ توسط وبمسترهای فارسی زبان به طور کلی با تعریف و دلایل اصلی در جهان متفاوت میباشد. تگ ها بخش جداناشدنی وب فارسی هستند.بدترین پیشنهادی که میتوانید به وبمسترهای فارسی زبان بدهید این است که در پست هایش تگ قرار ندهد.اولین عکس العمل این است که در بهترین حالت به شما میخندد و میگوید مگر وبسایت بدون تگ اصلا از گوگل ورودی میگیرد؟
در جمله ی بالا چند مورد از اشتباهات بد و فاحش وبمسترهای فارسی دیده میشود.مثلا این که آنها موتور جستجو و به طور کلی سئو را فقط برای گوگل میدانند.اما بحث اصلی ما در اینجا در مورد خود تگ ها هست و این باور غلط که وبسایت بدون تگ اصلا معنا ندارد!!!
امروزه بحث موبایل در میان گسترش دهنده های وب بسیار داغ است.با رشد میزان فروش موبایل های هوشمند (Smart Phones) و ورود آنها به دنیای مجازی سوال های فراوانی ایجاد شده است.در این پست سعی میکنیم ۲۰ نکته را که کاربران موبایلها و تبلتها در ذهن خود دارند را مطرح کنیم. بحث بهینه سازی وبسایت برای موبایل موضوعی است بسیار تازه که ادغامی است از سئو و طراحی.شاید به جرات بتوان گفت یکی از سخت ترین بخش های On Page سئو موبایل یا بهینه سازی وبسایت برای موبایل میباشد.